Eurom Valencia

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eurom Valencia op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

SjoerdK 12-12-2015
Geschreven voor: Eurom Valencia

Deze sfeerhaard is mooi vormgegeven en heeft ruim voldoende verwarmingsvermogen voor een kamer van 60m3. Echter produceert de haard een extreem hard geluid bij het verwarmen, hierdoor is het niet mogelijk om rustig in dezelfde kamer een gesprek te voeren.

King John 1967 30-01-2012
Geschreven voor: Eurom Valencia

Het geluid wat hij maakt valt toch wel tegen. Is wel een reden dat we hem vaak niet aanzetten....

King John 1967 10-10-2011
Geschreven voor: Eurom Valencia

Afgelopen weekend deze sfeerhaard gekocht en opgehangen.
Vlameffect is redelijk realistisch, warmtestand zal ik niet gebruiken, is natturlijk erg duur stoken.

Ophangsysteem is simpel en bedienig ook. Handig is de afstandsbediening.

Nadeel vind ik wel de manier hoe het snoer is geintegreerd in het apparaat, deze krijg je eigenlijk altijd te zien als je de sfeerhaard ophangt, vandaar dus voor de vormgeving een "mager" zeventje.

De haard geeft een licht geluid af als hij aanstaat (alleen bij de sfeerstand al) dit komt omdat er bewegende delen inzitten. Als het niet erger wordt is het acceptabel.

Degelijkheid weet ik nog niet maar moet ik invullen.

René 16-03-2019

Singor Schijndel: Ik lees dat je de lampjes van deze sfeerhaard kunt vervangen door een ( goedkoper in gebruik)ledstrip. Ik zou graag willen weten hoe je dit moet doen. En werkt de dimmer dan nog steeds? Alvast bedankt.

Nicoo32 28-05-2014

Kunt u mij wat wat meer vertellen over het geluid dat tegenvalt? Ik heb er namelijk 1 via markplaats gekocht en ik ben niet tevreden. Als ik hem aanzet hoor ik niet alleen een geluid van de ventilatie, maar ook een soort "tikkend" geluid van de motor o.i.d. Hoort dit of is er dan wat anders mis?

Singor Schijndel 02-11-2011

Ik ben al langer in het bezit van een Valencia sfeerhaard. Ik kocht hem bij Gamma. Direct nadat ik hem heb aanzet maakt hij het geluid van een dieselmotor, later gaat dat overigens wel over. Om een realistischer vlameffect te krijgen heb ik de (3) 40-watt-lampjes door zwaardere halogeen (spaar)lampen vervangen maar dat bleek geen oplossing, ze leefden niet lang. Met een stripje gele leds is het wel gelukt en bij die gelegenheid heb ik meteen het lelijke zwarte snoer maar door een wit exemplaar vervangen. Met een beetje zelfwerkzaamheid heb ik er uiteindelijk een tof haardje van kunnen maken. Jack Singor

Kieskeurig.nl 02-06-2014

Het geluid dat de sfeerhaard maakt komt van een draaiende as met spiegelende vlakjes. Dit veroorzaakt het vlameffect. Dit is wellicht storend maar wijst niet op een defect.

Redactie Kieskeurig.nl